Solhatt som inte är "flickig"

Jag är jättenöjd med den modell på solhattar som jag visade i förra inlägget, men H ville också ha en solhatt och han tyckte att den var för "flickig" för honom. För att göra det enkelt för mig så köpte jag för en gångs skull ett mönter på en solhatt från Stoff o Stil. I efterhand kan jag konstatera att det hade varit enklare att göra ett mönster själv. Första försöket följde jag mönstret, men det visade sig att det mest liknade en hög hatt med enormt brätte som satt högt uppe på huvudet och såg väldigt rolig ut. Efter lite trixande och en hel del sprättande och klippande blev det en hatt som storebror kan använda även om den inte är det mest lyckade jag har gjort.



Efter detta misslyckande gjorde jag lite (ganska mycket) ändringa på mönstret och kom fram till denna modell. Den kommer att förbättras ytterligare, men har i alla fall blivit så pass bra att den går att använda.

image64

Precis som den andra modellen på solhatt har jag gjort den vändbar med en enfärgad sida som har en applikation och en mönstrad sida. Nu återstår dock att göra mönstret i barnstorlek också, för storebror vill ha en likadan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0