Klänning/tunika

Under de små systunder som jag har hunnit med under semestern har jag fått bland annat fått ihop denna klänning i ett rött bomullstyg med linnestruktur. Den fick broderade stjärnor i turkost på ena axeln och nere vid fållen på motsatt sida och den är fodrad med matchande turkost foder. Skärningarna syns tyvär lite dåligt på bilden, men det är skärningar som börjar på höften och går ner till fållen.



Det är minst ett decenium sedan som jag sydde till någon vuxen utanför familjen och då tog jag alltid mängder med mått och hade minst ett prov tillfälle under arbetets gång (mest balklänningar). Detta är första gången som jag har sytt efter standard storlek så det känns ganska nervöst att skicka iväg den. Jag hoppas verkligen att den passar.

Kommentarer
Postat av: ottopippi

Schysst! Vekligen fin!! Lite disco med stjärnorna :-)

2008-08-07 @ 21:49:15
Postat av: á Yeliqa

Jättefin. Hoppas att den passar bra:)

2008-08-11 @ 11:40:36
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0