Mössor

När lillebror var hemma och var sjuk så passade jag på att låta honom vara med och välja motiv på en ny mössa. Han valde en bil. Jag tyckte att han skulle ha en som matchar overallen som är turkos/svart, men det var svårare än vad jag hade trott. Den turkosa på overallen är mycket blåare än något av mina turkosa tyger så istället använde jag Stoff och Stils regnbågsrandiga trikå till applikationen.

Mössan är sydd i e-slöjds trikå. Även om den inte är speciellt tunn så tror jag inta att mössan kommer att använda så flitigt när det väl är dags att plocka fram overallen, men det regnbågsrandiga tygen känns färgglatt vad man än sätter till.



När jag ändå hade den svarta trikån framme så passade jag på att göra en ny mössa till storebror också eftersom svart är hans favorit färg. Han fick en motorcykel på sin mössa som är lite mer detaljerad än den som jag har gjort tidigare. Den blev grön för att matcha hans vår/höst jacka.



Först blev han sur för han ville ha en svart mössa med en drake på, men nu är han glad för sin mössa.



Kommentarer
Postat av: ottopippi

Vilka urtjusiga applikationer!

2008-10-28 @ 13:14:05
Postat av: Helén

Vilka fräcka mössor, vår son hade älskat dem båda ; ) är mycket tut tut nu.

2008-10-29 @ 22:10:11
URL: http://www.lillahjartatmitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0