Midsommar



Vi hade en trevlig midsommar med endel sol iallafall. Mysan fick nya kläder dagen till ära. En singoallaklänning med matchande solhatt och dregelscarf.Eftersom det inte ville infinna sig någon riktig sommarvärme fick det även bli ett par legging i matchande grön strechjersey.

Både solhatten och dreggelscarfen är vändbara och har det andra klänningstyget på andra sidan. Dreggelscarfen har ett lager plastad frotté i mitten för att det inte ska bli blött rakt igenom på nolltid. Den blev lite klumpig i modellen och får modifieras något till nästa gång



Killarna har haft sina elefanttröjor ett tag nu (jag har slarvat med att blogga om dem), men bristen på kortare byxor till lillebror gjorde att jag tog ett par som blev över vid marknadsförsäljningen som matchade hans tröja.

Storebror hade visserligen shorts i garderoben, men ville också ha nya, likadana som lillebror. Han är så smal så jag sydde samma storlek som lillebror hade fått, 98/104. Storebror har egentligen 116 i kläder och lillebror någonstans mellan 92 och 98, så användningtiden på denna modellen är verkligen lång.



Jag lyckades inte få ett enda foto är de stog upp vända mot kameran samtidigt, men roligt hade de.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Skoj att hitta hit! Lägger till dig i min blogglista och fäljer din blogg! :0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0