Babysitter makeover

Detta projekt har varit liggandes sedan i sommras när vi hittade en gammal babysitter på loppis. Tyget var trasigt och slarvigt ihopsytt med rosa tråd (mönstret på tyget var rött och grönt). Jag glömde att ta en förebild, men med det gamlatyget lagt över det nya får man ändå en uppfattning om vilket skick den var i.



Stommen var i en liknande modell som den vi lånade när storebror var liten och som vi trivdes väldigt bra med. Till lillebror köpte vi en modernare variant där man kunde ställa in lutningen på ryggstödet, men kändes bara klumpig och stel och blev knappt använd.

Det var ju bara att sy ett nytt tyg till den, men när den inhandlades så kändes bebisen så avlägsen och overklig så den blev liggandes i gömmorna. Och under hösten har jag varit så trött att endast det nödvändigaste har blivit gjort.

Nu med bara ett par veckor kvar kändes det som att det var hög tid att ta itu med omklädningen, för jag vågar inte räkna med så mycket sytid när bebisen väl är här. Det gick väldigt fort och enkelt att göra när jag väl fick tummarna loss och detta är resultatet.



Lillebror tyckte absolut att någon skulle prova den och när han inte fick göra det själv så blev det dockan som fick provsitta den först.

Tyget jag har använt är en duk inhandlad på Hemtex för något år sedan och baksidan är i grå lakansväv. Jag tyckte att det kändes stadigar och snyggare att vändsy överdaget än att bara kopiera det gamla tyget där det bara var sytt kanaler längs sidorna och den rosa zigzag sömmen i ditsen sytes på undersidan.

Kommentarer
Postat av: June

Den blev ju jättefin, härligt tyg!

2009-03-12 @ 18:00:24
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Anonym

Vilken förändring!!! Bra jobbat!!

2009-03-12 @ 18:09:32
Postat av: Maria

Vad snygg den blev!

2009-03-13 @ 11:01:03
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: Helena

Den blev jättefin!

2009-03-13 @ 22:26:29
URL: http://lillofant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0