Virkat!

Redan i sommras påbörjade jag en virkad babyfilt. Båda killarna har fått varsin filt när de föddes (eller snarare när de var några månade eftersom jag in hann färdigt i tid). Denna gången blev jag faktiskt fädig innan lillstumpan kom.



Eftersom jag var ganska nöjd med resultatet så vågade jag mig på att virka efter mönster också, vilket jag inte har gjort så många gånger tidigare.

För ganska länge sedan hittade jag en sida som hade ett mönster på virkade basketskor i babystorlek. Som tur var hade jag skrivit ut mönstret, för när jag letade bland bokmärkena i datorn så var sidan försvunnen, så jag kan tyvär inte länka till den.



Första försöket missuppfattade jag nog beskrivningen, för de blev alldeles för små och sitter nu på lillebrors docka. Andra gången gick det bättre och de passade iallafall när vi åkte hen från sjukhuset. Nu, mindre än en månad senare är de redan för små. Lillstumpan har väl ärvt sina långa fötter av sin pappa.

Kommentarer
Postat av: Y

absolut sötaste basketskorna jag någonsin sett!

2009-05-05 @ 07:11:00
URL: http://syltigochsaftig.blogspot.com
Postat av: LumLum

De där skorna är ju bara för söta!

2009-05-05 @ 07:47:45
URL: http://lumlumlumlum.blogspot.com
Postat av: Jen

Hej

Finns det ngn möjlighet att få köpa mönstret på basketskorna som du virkat? De var ju verkligen dötuffa!!!



MVH

Jen

2010-03-07 @ 18:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0