För stor sommarklänning

Jag fick förfrågan om att sy en klänning utifrån ett färdigt mönster från Allers, vilket jag inte är van vid. Det skulle vara i storlek 116 till en 4-åring, vilket jag som bara har pojkar tyckte lät väldigt stort. Det blev det också, men den är int längr än att den går att använda och den kommer att passa i ett par år till så det är ju bra.

Det är en omlott modellsom knyts i ryggen så vidden går att anpassa eftersom storleken ändras. Det blev även en matchande solhatt med broderade nyckelpigor.

Jag blev nöjd med modellen och kommer säker att göra fler om tillfälle ges.



Kommentarer
Postat av: á Yeliqa

Jättesöt klänning! Det hördes mycket med 116 till en 4-åring, men du lyckades få till den riktigt bra :) Den ser ut att sitta jättebra:)

2008-06-09 @ 20:06:21
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0