Nya kläder till dockan

Storebror har alldrig ens tittat åt en docka och därför har jag inte haft så stora förhoppningar om lillebror heller, men jag har ändå tyckt att det måste finnas åtminstone en docka här hemma. Jag har inta lagt ner så mycket energi på att utsusta dockan eftersom den ändå bara har legat, så den har fått låna en sparkdräkt från bebisgarderoben i elefanttyg som jag tror att många känner igen.

Nu har dock lillebror tagit dockan till sig och den ska gärna följa med överallt och han kan absolut inte sova utan den, så nu kände jag att det var dags att ge dockan lite egna kläder. Första uppsättningen kläder blev ett par muddbycor i gul velour och en tröja i regnbågsrandig trikå.

Det första lillebror gjorde när han fick byxorna i handen var att förska ta på sig dem, han är ju van vid att han ska proca när jag reser mig från symaskinen och ger honom ett klädesplagg. Han lyckade få i ena benet, men sedan var det lite tajt, så då förskte han att få armarna och inte heller detta lyckades.

När kläderna väl satt på dockan var han iallafall väldigt nöjd. Nu när jag vet att dockan leks med kommer det att både lakn och fler kläder sydda. Här är före och efter bilder.


Kommentarer
Postat av: LinSar

Jätte söta dockkläder

2008-07-13 @ 13:42:52
URL: http://www.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0