Spideman shorts

Storebror är i enormt behov av byxor just nu. Han totalvägrar långbyxor just nu, oavsett väder. Hantitta på mig mig på morgonen och lägger huvudet på sned och säger: "Men mamma, det är ju sommar". Sedan tar han alltid på sig shorts och det är inte lönt att bråka för då hinner vi inte iväg i tid.

Jag försöker gömma de allra kotaste shortsen för jag tycker att det är bättre med mittemellanbyxor som á Yeliqa på Tokigt å likt så fyndigt kallade det. Det är trots allt oftast under 15 grader när vi cyklar iväg på morgonen.

Denna gången blev det ett par i spiderman tyg med påsydda fickor, röda stickningar och röd mudd.



Kommentarer
Postat av: á Yeliqa

Kan inte låta bli att le :) Mina barn vill inte heller ha långbyxor nu när det är "sommar". Mittemellanbyxor är därför kanonbra, både mor och barn blir nöjda :)



I fjolsommar sydde jag också ett par liknande byxor med det där spinelmannatyget, men måste erkänna att dina blev mycket finare med röd mudd :)

2008-06-25 @ 14:32:13
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com
Postat av: ottopippi

Jättefina! Barnen vill ju verkligen ha sommar nu verkar det som :-) :-) Gulliga dom!!!

2008-06-25 @ 15:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0