Jeans

Jag har ägnat en del tid åt att skapa ett byxmönster som passar i lite grövre tyger typ jeans och twill. Killarna kan ju inte gå i mjukisbyxor alltid även om de inte brukar protestera, dessutom blir det inte så lyckat med fickor i velourbyxorna alltid.

När jag ändå var i farten gjorde jag i alla storlekar mellan 62/68 och 122/128 för att kunna sy dem på beställning i alla storlekar. Några har även lämnats in till försäljning på Kidzfactory.



Modellen passar både med och utan muddar och har både fram och bakfickor. Jag har gjort fickskylten och den övre delen av bakstycket i ett så sidsömmen och sömmen mitt bak går inte ända upp.

Babystorlekarna har jag utgått från samma grundmönster, men inte sytt i några fickor utan bara sytt ihop delarna med en stckningeftersom jag tycker att det blir för knöligt för små barn som mest kryper omkring och ändå inte stoppar någonting i fickorna





Jag är nöjd med passformen i alla storlekar och så här fin blev storebror i sina jeans med orange muddar och stickningar med en tröja i elefanttyget från Stoff och Stil med matchande orange hals mudd och sömmar.


Några exempel på olika kombinationer.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jättefina - och praktisk modell! Något åt det här hållet - grövre tyg men mudd i midjan (eller i alla fall inte knapp) skulle jag också behöva sy till mina pojkar. Du har fått till både skärningar och stickningar jättebra, och applikationerna är underbara. Jag kommer inte att komma i närheten av det här, men det skänker onekligen massor av inspiration! :-)

2009-09-08 @ 18:52:30
URL: http://craftsasmeditation.blogspot.com
Postat av: Katarina

Snygga!!! Coolt med broderiet bak också!

2009-09-09 @ 08:26:37
URL: http://katarinas.kreativa.sida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0