Semestertider!

Så här i semester tider blir det många utflykter till folktäta platser. Då behöver barnen märkas med telefonnummer om dom skulle råka villa bort sig i vimlet. Istället för de plastband som finns att köpa (som säkert blig svettiga och obekväma i värmen) så sydde jag armband som knäpps med tryckknappar i bomullstyger och broderade telefonnummer på dem.



Storebrod beställde ett i spindelmannentyg. Telefonnummret broderade jag i rött så det syns inte så tydligt, men om han skulle irra bort sig kan han ju tala om var det står. Till lillebror gjode jag ett i jeanstyg med sömmar i jeanståd med matchande färg på telefonnummret. Killarna är supernöjda.

Nu har jag semester från mitt vanliga jobb, vilket betyder mindre sytid eftersom killarna inte kommer i säng riktigt lika tidigt som vanligt och det är på kvällarna jag brukar sy, men någonting kommer det säkert att dyka upp här ändå under sommaren.

Kommentarer
Postat av: ottopippi

Så ur-fiffig du är!!!! Smart!!! Det blev ju samtidigt fräcka armband ju! Denna idé bara måste snos när knoddarna blir lite större :-)

2008-07-02 @ 23:53:57
Postat av: Kaja

Oj vad fiffigt! Vi har plastbanden, men som sagt, de blir väldigt kletiga efter ett tag och mina barn försöker alltid ta av sig dem. I synnerhet dottern. Men, ett sådanthär kan hon nog tänka sig att ha på sig. I synnerhet om hon kan få en Pippi Långstrump broderad på det också!

2008-07-03 @ 00:37:37
URL: http://www.kajaochlillakrax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0