Midsommarkjol

På midsommaraftonsmorgon kom jag på att jag inte hade några passande kläder. Innan de andra vaknade ritade jag ett mönster på en enkel kjol. När lillebror vaknade fick jag "hjälp" med att klippa och sy ihop den. Av den anledningen blev det mudd i midjad istället för dragkjedja och linning, tålamodet hade inte räckt till. Efter frukost fick jag några minuter till att fålla den.

Med tanke på hastigheten så är jag väldigt nöjd med kjolen och vi hade en lyckad midsommarafton men danskring stången och inte allt för många regnskurar.

Tyget tycker jag väldigt mycket om. Det är 100% lin och har lite annurlunda motiv med bla träd, kor och trafikljus. Jag fyndade det på IKEAs fyndhörna för ett tag sedan och jag ångrar att jag inte köpte mer.


Kommentarer
Postat av: ottopippi

Jag avundas alla som fixar en kjol såhär snabbt!!! Och med barnen vakna dessutom!!! Supersnygg blev den! Skulle vara kul att se den på :-)

2008-06-24 @ 08:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0