Miniskötväska

Det har blivit en miniskötväska som rymmer ett paket våtservetter och några blöjor. Man kan hänga den på vagnen med hjälp av en tryckknapp, men jag kommer nog mest att ha den liggandes i större väskor. Fördelen är att locket paketen med våtservetter håller sig helt och att sevetterna inte torkar.

Modellen är sydd som två fickor mittemot varandra ( en för våtservetter och en för blöjor)  som man viker ihop och stänger med ett gummiband runtom.

Den var ganska enkel att sy när jag väl hade klurat ut hur jag skulle göra för att inte ha någon synlig traskant av tyget. Tyget jag har använt till denna har jag tidigare sytt både brnvagnspåse och sittdyna av, men de har sålt åt olika håll så denna får bli lite udda här hemma. Nu kommer jag att sy fler, både för att själv ha att byta med och det blir säkert några till försäljning också.





Kommentarer
Postat av: ottopippi

Dom är himla praktiska de här! Din blev jättefin! Detta står bland en mängd grejer på min todo :-)

2008-06-22 @ 12:52:52
Postat av: Sandra

Oj det där var ju en jättebra "uppfining" Hur mycket skulle ett sådant fodral kosta om man beställde?

2008-06-22 @ 18:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0